Η διοργάνωση συναυλιών με χαρακτήρα αντισυμβατικό και πειραματικό σε χώρους που ταυτίζονται με τη γενική άποψη περί κλασικού (θέατρα, μουσεία, μέγαρα μουσικής) είναι κάτι που σπανίζει στην Ελλάδα εν αντιθέσει με άλλες χώρες (βλ. Βερολίνο στο Maxim Gorki theatre 2007). Από τις σπάνιες φορές όπου το "αλλοπρόσαλλο" εισέβαλε στο "κλασικό" η πρόσφατη εμφάνιση των Gravitysay_i στο πλανητάριο και η προ τριετίας εμφάνιση των Fennesz και Novi_sad στον Παρνασσό (της πλατείας Καρύτση). Ο κύριος Novi_sad είναι ο οργανωτής και υπεύθυνος του festival Hertz που έγινε 8-9/2/2013 στη μικρή αίθουσα του μεγάρου μουσικής. Έφτασε λοιπόν η στιγμή για την πραγματοποίηση μιας μόνιμης φαντασίωσης ή για μερικούς η ώρα να απαντηθούν όλα τα ερωτήματα και να εξεταστούν στην πράξη όλες οι παράμετροι του θέματος "σύγχρονη μουσική στο μέγαρο".
Στο μουσικό κομμάτι το line-up ήταν ισορροπημένο και κάλυπτε μεγάλο φάσμα της αβαντ ηλεκτρονικής μουσικής και θα άγγιζε την τελειότητα αν δεν ακυρωνόταν τελευταία στιγμή ο Biosphere. Στα επί μέρους ο Novi_sad συνεπικουρούμενος από τον Ryoichi Kurokawa άνοιξε το φεστιβάλ με ένα άψογο audio visual set. Ο Ryoji Ikeda θύμισε τις καλύτερες στιγμές των autechre και είχε κάτι από τη λαηβ ατμόσφαιρα των Pan Sonic. Η πρώτη μέρα του φεστιβάλ έκλεισε με ένα ευχάριστο experimental techno σετ από τον Beytone.
Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε μιμινιμαλιστικά στο ηχητικό μέρος και άκρως ατμοσφαιρικά στο οπτικό από τον Thomas Koner. Η συνέχεια στον Mika Vainio που σίγουρα δεν ήταν κακός αλλά όπως και να γίνει πάντα θα μπαίνει σε σύγκριση με τα επικά λαηβ της εποχής Pan Sonic. Ο ακριβοθώρητος deathprod των Supersilent σε ένα από τα σπάνια live με τα δικά του πειραγμένα θερεμιζοντα ηλεκτρονικά με συνοδεία βιολιού (το μόνο φυσικό όργανο σε όλο το φεστιβάλ) έπαιξε υπό σεμνό λέιζερ show 4 κομμάτια στα οποία επικράτησε απόκοσμη ατμόσφαιρα με κορύφωση supersilent θορυβώδη ξεσπάσματα. Το φεστιβάλ έκλεισε ο Alva Noto με τη λαηβ απόδοση του πρόσφατου univrs. Ιδανικό φινάλε με κορυφαία στιγμή το kraftewerkικο Uni Acronym με το πιασάρικο βίντεο.
Στα γύρω γύρω αξίζει να σημειωθεί πως οι υπάλληλοι του μεγάρου ήταν αρκετά ευγενικοί και σίγουρα κερδίζουν σε συμπεριφορά και εικόνα τους φουσκωτούς του εκάστοτε λαηβάδικου. Οι θεατές πήγαν στο μέγαρο (2 μέρες sold out) και σε γενικές γραμμές συμμορφώθηκαν με το σαβουαρ βιβρ του χώρου. Σίγουρα δεν έλειψαν και οι λεβέντικες πράξεις ανυπακοής στα σκοτάδια και στη ζούλα που θα ξεκινήσουν την επανάσταση, θα αλλάξουν τη ζωή μας και θα πάρουν και 37 like στο fb. Στο τεχνικό κομμάτι όπως ήταν αναμενόμενο όλα ήταν άψογα.
Με το bios σε λήθαργο και το Synch (της περιόδου Λαυρίου) να αποτελεί μακριά ανάμνηση, είναι αρκούντως ενθαρρυντική η επιτυχία του Hertz, η οποία μακάρι να αποτελέσει έναυσμα και για παρόμοιες προσπάθειες. Το κοινό έχει τη διάθεση είτε αυτό συνίσταται σε κατόχους όλου του καταλόγου της Rune Grammofon είτε σε φίλους της τέχνης που μπορούν να παρακολουθούν τέτοια λαηβ ως καλλιτεχνικό δρώμενο.
Στο μουσικό κομμάτι το line-up ήταν ισορροπημένο και κάλυπτε μεγάλο φάσμα της αβαντ ηλεκτρονικής μουσικής και θα άγγιζε την τελειότητα αν δεν ακυρωνόταν τελευταία στιγμή ο Biosphere. Στα επί μέρους ο Novi_sad συνεπικουρούμενος από τον Ryoichi Kurokawa άνοιξε το φεστιβάλ με ένα άψογο audio visual set. Ο Ryoji Ikeda θύμισε τις καλύτερες στιγμές των autechre και είχε κάτι από τη λαηβ ατμόσφαιρα των Pan Sonic. Η πρώτη μέρα του φεστιβάλ έκλεισε με ένα ευχάριστο experimental techno σετ από τον Beytone.
Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε μιμινιμαλιστικά στο ηχητικό μέρος και άκρως ατμοσφαιρικά στο οπτικό από τον Thomas Koner. Η συνέχεια στον Mika Vainio που σίγουρα δεν ήταν κακός αλλά όπως και να γίνει πάντα θα μπαίνει σε σύγκριση με τα επικά λαηβ της εποχής Pan Sonic. Ο ακριβοθώρητος deathprod των Supersilent σε ένα από τα σπάνια live με τα δικά του πειραγμένα θερεμιζοντα ηλεκτρονικά με συνοδεία βιολιού (το μόνο φυσικό όργανο σε όλο το φεστιβάλ) έπαιξε υπό σεμνό λέιζερ show 4 κομμάτια στα οποία επικράτησε απόκοσμη ατμόσφαιρα με κορύφωση supersilent θορυβώδη ξεσπάσματα. Το φεστιβάλ έκλεισε ο Alva Noto με τη λαηβ απόδοση του πρόσφατου univrs. Ιδανικό φινάλε με κορυφαία στιγμή το kraftewerkικο Uni Acronym με το πιασάρικο βίντεο.
Στα γύρω γύρω αξίζει να σημειωθεί πως οι υπάλληλοι του μεγάρου ήταν αρκετά ευγενικοί και σίγουρα κερδίζουν σε συμπεριφορά και εικόνα τους φουσκωτούς του εκάστοτε λαηβάδικου. Οι θεατές πήγαν στο μέγαρο (2 μέρες sold out) και σε γενικές γραμμές συμμορφώθηκαν με το σαβουαρ βιβρ του χώρου. Σίγουρα δεν έλειψαν και οι λεβέντικες πράξεις ανυπακοής στα σκοτάδια και στη ζούλα που θα ξεκινήσουν την επανάσταση, θα αλλάξουν τη ζωή μας και θα πάρουν και 37 like στο fb. Στο τεχνικό κομμάτι όπως ήταν αναμενόμενο όλα ήταν άψογα.
Με το bios σε λήθαργο και το Synch (της περιόδου Λαυρίου) να αποτελεί μακριά ανάμνηση, είναι αρκούντως ενθαρρυντική η επιτυχία του Hertz, η οποία μακάρι να αποτελέσει έναυσμα και για παρόμοιες προσπάθειες. Το κοινό έχει τη διάθεση είτε αυτό συνίσταται σε κατόχους όλου του καταλόγου της Rune Grammofon είτε σε φίλους της τέχνης που μπορούν να παρακολουθούν τέτοια λαηβ ως καλλιτεχνικό δρώμενο.
~~~~~~~~o~~~~~~~~
Τα ακραία ραδιοφωνικά φαινόμενα Hertz επηρεασμένα με Furtado, Γιουγκοσλάβικο ποστ πανκ και Bonus top 5 Με ΓιάννηΑπόΑγγλία "10 χρόνια σε δημιουργικό
οίστρο". Όπως μεταδόθηκαν αυθεντικά και τεκμηριωμένα στον http://www.poplie.eu/
1 σχόλιο:
λαικ
Δημοσίευση σχολίου